Schietsport

De schietsport wordt net als andere sporten in verenigingsverband beoefend. En net zoals bij andere sporten geldt ook hier: oefening baart kunst. Door regelmatige en serieuze trainingen leer je de beheersing over lichaam en geest te controleren, je concentratievermogen te vergroten en daarmee je prestaties te verbeteren.

Ondanks het feit dat de schietsport nog wel eens negatief in het nieuws komt, is deze in Nederland door goede wet- en regelgeving en de handhaving daar op door overheid, verenigingen en niet in de laatste plaats door individuele schutter zelf, een van de veiligste sporten. De KNSA draagt hiertoe bij door het opstellen van goede reglementen, het opleiden van deskundig kader en het adviseren bij de bouw van veilige schietbanen.

Als je geïnteresseerd bent in de schietsport, bestaat er de mogelijkheid om bij S.V. Duel kennis te maken met de club en het sportschieten.