Sluiting club

Beste clubgenoten,                                                                             Sneek 13 maart 2020

Als een vervolg op de mail van gistermiddag het volgende:

De KNSA verwijst in vragen over hoe om te gaan met het coronavirus, naar het NOC – NSF zie onderstaande tekst.

De ontwikkelingen omtrent de verspreiding van het coronavirus in Nederland volgen elkaar in hoog tempo op. Deze ontwikkeling raakt velen in Nederland, niet in de laatste plaats de patiënten en hun naasten.
Het is helaas de verwachting dat dit nieuwe coronavirus nog langere tijd onder de bevolking aanwezig zal blijven. Alle adviezen en maatregelen van het RIVM zijn er op gericht om de gevolgen van deze virusuitbraak in te perken dan wel te vertragen. Dit is een belangrijke doelstelling die NOC*NSF van harte ondersteunt.

Op 12 maart jl. heeft de Nederlandse regering additionele maatregelen genomen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus. In navolging van deze maatregelen en adviezen heeft NOC*NSF voor heel Nederland met klem geadviseerd alle sportevenementen waaronder de competitie-, oefen en trainingswedstrijden af te gelasten. In ieder geval tot en met 31 maart.

Het kabinet heeft voor heel Nederland ook opgeroepen sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Deze oproep wordt door NOC*NSF ondersteund door de Nederlandse sport op te roepen om alle andere clubbijeenkomsten zoals trainingen, overleggen, vergaderingen en vieringen ook af te gelasten.

Het bestuur heeft besloten om deze adviezen op te volgen, en de club te sluiten T/M 31 maart a.s.

Namens het bestuur,

Douwe Wijbenga